Деякі власники телефонів або планшетів Android можуть зіткнутися з тим, що перестали надходити повідомлення: в деяких випадках тільки від окремих додатків, таких як Instagram*, WhatsApp, ВК, Телеграм, в інших перестають приходити всі повідомлення, іноді тільки повідомлення на екрані блокування .
У цій інструкції докладно про те, що може викликати проблеми з отриманням повідомлень на Android (на прикладі чистої системи та на Samsung Galaxy) і про те, як це виправити та знову ввімкнути сповіщення.
Режим економії трафіку та інші причини, що стосуються Інтернет-підключення
Якщо на вашому телефоні або планшеті увімкнено режим економії мобільного трафіку, повідомлення програм можуть не надходити в мобільну мережу. Режим економії трафіку зазвичай включається в налаштуваннях мережі та Інтернету, або за допомогою кнопки в області сповіщень.
Як відключити цей режим на різних марках телефонів в окремій інструкції Як відключити економію трафіку на Android та Samsung Galaxy (відкриється в новій вкладці).
Це не єдина причина, пов’язана з підключенням, через яку можуть не надходити повідомлення, серед інших можна виділити:
- Наявність активних програм VPN/проксі (спробуйте їх вимкнути).
- Встановлені антивіруси з функціями захисту в мережі (перевірте, чи надсилатимуться повідомлення, якщо їх вимкнути).
- Увімкнений режим польоту (вмикається кнопкою в області сповіщень на більшості пристроїв Android).
- Вичерпання трафіку на мобільному тарифі – при цьому швидкість з’єднання сильно обмежуються і повідомлення мобільної мережі можуть перестати приходити. Перевірити цей момент легко: просто спробуйте відкрити якийсь «важкий сайт» під час використання мобільної мережі (але не соцмережа або YouTube, оскільки на багатьох тарифах сьогодні трафік для них не обмежується).
Режим економії енергії як причина неотримання повідомлень
Якщо на вашому Android смартфоні увімкнено режим економії заряду батареї, то це теж може вплинути на те, що повідомлення перестали приходити. Як правило, режим енергозбереження можна вимкнути одним із таких способів:
- Кнопкою в області сповіщень, як на зображенні у попередньому розділі.
- В налаштуваннях. На чистому Android у розділі “Батарея” – “Режим енергозбереження”. Там може бути сенс відключити режим «Адаптивна батарея» за його наявності
.
- На Samsung Galaxy – у Налаштування – Обслуговування пристрою – Батарея – Режим живлення. Спробуйте встановити режим високої продуктивності.
На пристроях із власними інтерфейсами, наприклад, Xiaomi або Huawei розташування пункту настройки економії заряду може відрізнятися, але зазвичай його легко знайти (також можна використовувати пошук налаштувань).
Повідомлення не відображаються на екрані блокування
Якщо повідомлення надходять, але не відображаються на екрані блокування вашого смартфона або планшета, можливо ви встановили відповідні правила, або це зробив ваш антивірус з метою безпеки (відображення вмісту сповіщень на екрані блокування — не найкраще рішення щодо конфіденційності). Налаштувати показ повідомлень на екрані блокування можна:
- На чистій системі Android: Установки —Програми та сповіщення — Повідомлення — Повідомлення на заблокованому екрані. Там же може бути пункт для включення або вимкнення повідомлень, що містять конфіденційні дані.
- На Samsung Galaxy: Установки — Екран блокування — Повідомлення (увімкнути).
Інші налаштування повідомлень на Android, через які вони можуть не приходити
Крім описаних випадків, повідомлення можуть не надходити з таких причин:
- Увімкнено режим “Не турбувати” (зазвичай включається кнопкою в області сповіщень). Але на деяких смартфонах можна зробити так, щоб у цьому режимі сповіщення продовжували приходити, наприклад, на Samsung – у Налаштування – Повідомлення – Не турбувати (якщо включити цей пункт, вони почнуть приходити).
- Забороняється надсилання повідомлень. Зазвичай можна зайти в Установки — Програми, вибрати потрібну програму та натиснути на кнопку «Сповіщення», щоб побачити, чи дозволені повідомлення для цієї програми та які саме (як на скріншоті нижче).
- Деякі програми можуть мати власні налаштування відправлення повідомлень, незалежні від Android. Спробуйте зайти в налаштування програми та подивитися, чи є там такі опції і чи можна їх змінити.
Зазвичай, до цього моменту проблема з повідомленнями буває вирішена або, принаймні, виявляються зрозумілими причини, через які вони не приходять. Однак, якщо це не так, зверніть увагу на такі нюанси.
Додаткові варіанти
- Спробуйте перезавантажити ваш телефон, іноді це спрацьовує та виправляє роботу повідомлень.
- Переконайтеся, що встановлені правильні дата, час і часовий пояс у головних установках телефону. Якщо це не так, виправте їх.
- Існують сторонні програми, що змінюють інтерфейс системи, антивіруси та деякі інші, які можуть відключати (приховувати) повідомлення. Якщо вони перестали приходити після встановлення нових системних програм Android, спробуйте тимчасово відключити такі програми і перевірити, чи це виправило ситуацію.
- Рідко, але трапляється, що повідомлення від будь-якого сервісу (наприклад, соціальної мережі чи месенджера) перестають приходити через збій із боку цього сервісу. У цьому випадку вирішити проблему самі ви не зможете: залишається дочекатися, коли проблему буде вирішено з їхнього боку.