Користувачі мобільних пристроїв звикли до того, що їх дивують. Їм постійно потрібно щось нове. Довгий час розвиток камер в смартфонах йшло по простому шляху: чим більше мегапікселів у матриці, тим краще. І ось розробники вперлися в стелю: приріст мегапікселів і інші кількісні зміни вже практично не впливають на якість знімків. А впровадження інших рішень може привести до того, що камера стане більше і її не вийде вбудувати в порівняно тонкий корпус. І тоді виникла свіжа ідея: ставити не один модуль, а два.
Все нове – добре забуте старе
Строго кажучи, перші смартфони з подвійними камерами з’явилися ще в 2011 році. Саме тоді почалося масове захоплення 3D-телевізорами, і на гребені цієї хвилі були випущені апарати HTC EVO 3D і LG Optimus 3D. Вони могли відтворювати тривимірну картинку, а їхні камери – знімати фото в такому форматі. Правда, у девайсів виявилося чимало недоліків, впоратися з якими не вдалося, і незабаром про них забули. Не зацікавив публіку і Amazon Fire з 3D-інтерфейсом і чотирма камерами на фронтальній панелі, які відстежували положення голови користувача і повертали інтерфейс так, щоб їм було зручно користуватися.
Звичайний і ширококутний модулі
Справжня мода на смартфони з подвійними камерами почалася, мабуть, в 2016 році. Саме тоді публіці був представлений LG G5 з двома модулями: звичайним, 16-мегапіксельним, і панорамним, в якому використовувалася 8-мегапіксельна матриця. Та ж схема – поєднання звичайного і ширококутного модуля – використовується і в актуальному флагмані LG G6, тільки тут уже обидва модуля 13-мегапіксельні. Завдяки цьому однією і тією ж камерою ти можеш робити як звичайні фото, так і панорамні: знімати великі групи людей, пейзажі і архітектурні ансамблі.
Постфокусування
Ще одна цікава можливість, яку дає друга матриця, – зміна фокусу на вже зробленемо знімку. Дві камери дають можливість зберегти інформацію про глибину різкості, і її можна використовувати при подальшій обробці. Якщо смартфон орієнтований в основному на цю функцію, його другій камері не буде потрібно високе розширення. Тому зв’язка модулів нерідко виглядає так, як, наприклад, в ZTE Blade V8: 13-мегапіксельний + 2-мегапіксельний. Цього цілком достатньо.
Оптичний зум
Для зйомки об’єктів, які знаходяться на великій відстані від фотографа, використовується така функція, як зум. Зум може бути:
- цифровим – для збільшення об’єкта використовуються програмні засоби;
- оптичним – для збільшення об’єкта застосовується система переміщення лінз.
Оптична технологія забезпечує відмінну якість знімка, але от лихо: вбудувати її в смартфон дуже і дуже непросто. Однак подвійна камера допомагає вирішити цю проблему. ASUS ZenFone 3 Zoom обладнаний двома 12-мегапіксельними модулями. Один з них ширококутний, а другий – з телескопічним об’єктивом, що забезпечує 2,3-кратне оптичне збільшення. З його допомогою ти можеш і робити ефектні панорамні знімки, і фотографувати віддалені об’єкти, не наближаючись до них.
2-кратний оптичний зум пропонує і подвійна камера, встановлена в Samsung Galaxy Note8.
Кольоровий і монохромний модулі
Здавалося б, чорно-білі знімки канули в минуле. Ними захоплюються лише любителі ретро і ті, для кого фотографія – особливий вид мистецтва, який не має нічого спільного з тим, чим займається переважна більшість власників смартфонів. Але сьогодні вона широко використовується в подвійних камерах.
У Huawei P10 Plus встановлена камера, розроблена спільно зі знаменитою компанією Leica. У ній використовується два сенсора:
- кольоровий 12-мегапіксельний;
- монохромний 20-мегапіксельний.
Коли ти натискаєш кнопку спуску затвора, робиться відразу два знімки, які потім програмно об’єднуються в одне фото. Навіщо це потрібно? Справа в тому, що чорно-біла матриця має більш високу світлочутливістю. Завдяки цьому вона краще зберігає дрібні деталі, якість знімка підвищується. Потім фотографія, умовно кажучи, розфарбовується за допомогою інформації, зібраної кольоровою матрицею. Якщо хочеш, можеш робити тільки монохромні фото.
Ефект боке
Більшість подвійних камер дозволяють використовувати ефект боке. Це те саме м’яке розмиття фону, яке ти бачиш на багатьох фотопортретах. Виглядає воно надзвичайно красиво, і його люблять багато власників дзеркальних камер. Звичайно, існують програми, що дозволяють зімітувати його навіть на смартфоні з одним фотомодулем. Але одна справа – імітація, а зовсім інша – реальна можливість користуватися цим ефектом. Спробувати зйомку з розмиванням фону ти можеш, наприклад, за допомогою Xiaomi Mi A1, обладнаного двома 12-мегапіксельними модулями.
Чи бувають подвійні селфі-камери?
Виробники захопилися створенням подвійних основних камер, і може здатися, що про любителів Селфі вони забули. Насправді це не зовсім так. Ще в 2015 році вийшов Lenovo Vibe S1. Цей апарат був обладнаний подвійною селфі-камерою, яка вміла робити фото з згадуваним вище ефектом боке. Сьогодні у продажу з’являються і інші девайси, у яких є фронтальна камера, що складається з двох модулів. А ось компанія Meizu підійшла до вирішення цієї проблеми творчо. Якщо у тебе є Meizu Pro 7 Plus, ти можеш знімати відмінні автопортрети на його основну подвійну камеру. Як це виходить?
Справа в тому, що у цього апарату є ще й другий екран, розташований на задній панелі. На ньому ти бачиш себе немов в дзеркалі. Чи приймаєш відповідну позу, посміхаєшся – і знімок готовий!
На закінчення
Як бачиш, перша спроба використання подвійних камер, що трапилася кілька років тому, успіхом не увінчалася. Однак нове пришестя здвоєних модулів виглядає більш успішним. Вони використовуються в безлічі смартфонів. І якщо спочатку такі камери можна було зустріти лише у флагманів, то незабаром вони з’явилися і у апаратів середнього класу, і навіть у зовсім недорогих девайсів, наприклад у Doogee Shoot 1. Схоже, любителі мобільної фотографії гідно оцінили і якість знімків, і різноманітність творчих можливостей, яке вони забезпечують.