Одна з найпоширеніших проблем при завантаженні програм у Play Маркет на телефоні або планшеті Android — постійний напис «Очікування скачування», при цьому встановлення програми не відбувається.
У цій інструкції докладно описані методи виправити ситуацію, коли Android не качає програми, а пише очікування завантаження. У випадку, якщо частина описаних способів ви вже спробували по інших посібниках, і вони не спрацювали, просто пропустіть вже випробувані кроки. Також може бути корисною загальна інструкція з усіх проблем: Що робити, якщо не завантажуються програми Play Маркет на Android.
Прості методи виправити «Очікування скачування» у Play Маркет
Перш ніж приступати до маніпуляцій з додатками, кешем та іншими речами, при появі проблеми зі встановленням програм з Play Маркет, рекомендую спробувати наступні прості методи (за умови, що Інтернет на вашому пристрої працює):
- Перевірте, а що станеться, якщо в браузері Chrome на Android зайти на play.google.com, в меню вибрати “Програми” і встановити будь-яку програму звідти. Іноді після таких дій Play Маркет теж оживає.
- Якщо останнім часом встановлювалися будь-які програми VPN/Проксі, антивіруси, засоби очищення пам’яті або прискорення Інтернету, перевірте, чи працюватиме Play Маркет, якщо перезавантажити Android у безпечному режимі. Якщо все запрацювало, найімовірніше, завантаженню заважає якийсь із нещодавно встановлених вами додатків (зазвичай щось пов’язане з мережею, антивірусами, оптимізаторами), спробуйте видалити його.
- У налаштуваннях програми Маркет (меню — Установки) у розділі «Завантаження програми: налаштування» спробуйте встановити «Будь-яка мережа». Також у меню Play Маркет зайдіть у «Мої програми та ігри» — «Встановлені» перегляньте, чи достатньо вільного місця у внутрішній пам’яті пристрою.
Також очікування завантаження можна спостерігати протягом тривалого часу у випадку, коли Play Маркет запустив оновлення інших програм: у цьому сценарії ваше завантаження ставиться в чергу до тих пір, поки всі програми не оновляться. Тут можна просто дочекатися або вимкнути автоматичне оновлення програм у налаштуваннях Google Play Маркет.
Увага: якщо в Play Маркет повідомляється «очікування мережі», це інша проблема, яка означає, що з точки зору програми немає доступу до потрібних серверів Google (наприклад: відсутній Інтернет, доступ якимось чином заблокований, використовуються проксі або VPN, що не працюють). у налаштуваннях включено завантаження програм лише по Wi-Fi, а ви підключені по мобільній мережі).
Додаткові способи виправити проблему зі скачуванням програм
Попередні описані варіанти спрацьовують лише у найпростіших випадках появи проблеми «Очікування скачування». Якщо жоден з них не допоміг, спробуйте спробуйте наступні варіанти рішення. Всі приклади показані для чистого Android 10 та 9, але на інших телефонах все буде приблизно так само.
Очищення кешу та видалення оновлень Play Маркет
Перш ніж почати кроки нижче, не поверніть, а повністю закрийте програму Play Маркет на вашому пристрої.
- Зайдіть до Установки — Програми та сповіщення — Показати всі програми (або просто «Програми»).
- У списку знайдіть Google Play Маркет, натисніть програму, після чого очистіть кеш і дані в розділі «Сховище» (іноді пункти для очищення знаходяться на головній сторінці властивостей програми).
- Повторіть те саме для програми «Сервіси Google Play» та «Диспетчер завантаження» (або Менеджер завантаження).
- Перевірте, чи проблема в Play Маркет зникла.
- Якщо ви так само спостерігаєте «Очікування скачування», відключіть телефон від Інтернету, поверніться у властивості програми Play Маркет, натисніть кнопку «Вимкнути», а на запит «Встановити вихідну версію програми?» натисніть “Ок”. Після цього знову увімкніть програму, запустіть Play Маркет (без Інтернету), в налаштуваннях відключіть автооновлення програм, підключіться до Інтернету і знову спробуйте завантажити потрібну вам програму.
Видалення та повторне введення облікового запису Google
Для того, щоб використовувати цей спосіб вам обов’язково потрібно знати ваш логін і пароль для облікового запису Google і, якщо використовується двофакторна автентифікація – мати відповідний номер або інший метод аутентифікації. Скидання облікового запису Google складається з наступних кроків:
- Закрийте всі програми на телефоні, включаючи Play Маркет.
- Відкрийте Установки — Облікові записи — Google, виберіть обліковий запис Google/Gmail.
- Натисніть «Видалити обліковий запис».
- Після завершення видалення облікового запису знову додайте той же обліковий запис Google, запустіть Play Маркет і перевірте, чи вдалося позбавитися постійного очікування завантаження.
Скидання всіх параметрів програми, включаючи дозволи, фонову передачу даних та інші (без втрати даних)
Якщо жоден із способів досі не допоміг, спробуйте наступне: зайдіть до списку всіх програм, натисніть по кнопці меню (три точки) і виберіть пункт «Скинути налаштування програми» (є не на всіх версіях Android і не будь-який виробник).
Підтвердьте скидання, дочекайтеся завершення процесу, а потім знову перевірте, чи завантажуються програми тепер.